У семінарії відбулися триденні реколекції. День 1

У семінарії відбулися триденні реколекції. День 1
Квітень 24 19:57 2019 коментарів 1184 переглядів

Реколекції – це прекрасна можливість глибше пізнати Бога. Мостом до Його пізнання цього року став отець Браян Колодійчук. 21 квітня 2019 року Божого після вечірньої молитви та короткого знайомства з семінаристами КТДС отець Браян у світлі пам’яті 21-ї річниці «повернення додому до Бога» Матері Терези вирушив разом із братами в дорогу до зближення з Богом. Серед різноманіття шляхів реколектант обрав вузьку стежину матері Терези, щоб ідучи нею, усі присутні змогли побачити Ісуса так близько, як бачила Його Мати Тереза.

Реколекційні науки почалися з молитви до Богородиці, якою мати Тереза завжди молилася перед тим, як мала якусь розмову. Дана молитва містить такі слова: «Маріє, наша дорога Мати, дай нам своє серце, таке прекрасне, чисте, бездоганне, сповнене любові та смирення, щоб ми могли прийняти Ісуса в Хлібі Життя, полюбити Його так, як полюбила Його Ти, і служити Йому в Його тривожному перебуванні в найбіднішому з бідних».

Мати Тереза перебувала в Божій любові. Вона неодноразово підкреслювала, що ми є створені на образ і подобу Божу: «Ми створені для великих речей: любити і бути в любові». Вона прагнула допомогти кожній людині, незважаючи на її віру, матеріальне становище, колір шкіри, щоб прийти до усвідомлення безмежності та ніжності Божої Любові.

Під час першої конференції кожен почув ті слова, котрі промовив Христос, бувши прибитим до хреста: «Я спраглий». Він говорить до нас, та чи чуємо ми Його? Чи приймаємо ми до серця голос нашого Спасителя? Напевно, ні, бо якби чули, то серед нас не було б стільки зла та болю. Ми повинні відчиняти двері своїх сердець так, як це у свій час зробила мати Тереза. Вона робила усе, щоб втамувати Його спрагу, спрагу любові. Ісус став основою її життя, і вона точно знала, де Його можна знайти. Бо у Святому Письмі читаємо: «Істинно кажу вам: усе, що ви зробили одному з Моїх братів найменших – ви Мені зробили» (Мт. 25, 40), а також: «Бо Я голодував, і ви дали Мені їсти; мав спрагу, і ви Мене напоїли; чужинцем був, і ви Мене прийняли; нагий, і ви Мене одягли; хворий, і ви навідались до Мене; у тюрмі був, і ви прийшли до Мене» (Мт. 25, 35-36).

Зустріч матері Терези з Ісусом відбувалася у молитві, у Євхаристії а також у служінні ближньому. Близькість до Христа перемінила її життя, а Його любов принесла у світ тисячі усмішок та врятованих життів. Вона жила Христом і дивилася на кожного Його очима і Його серцем. Мати Тереза стала «іконою Доброго самар’янина».

По завершенню першої науки, вся спільнота спільною молитвою піднесла серця до Господа, щоб Він наповнив їх своєю любов'ю і завдяки їй, кожен за прикладом матері Терези, зміг втамувати спрагу Ісуса через любов до ближнього.

Друга наука, що відбулася наступного дня, 22 квітня, розпочалась із першої частини фільму про життя Матері Терези, який зробили вірні з Канади. Фільм розпочався із запрошення Мати Терези до молитви. Секретар ООН представив мати Терезу – «найбільш владна жінка на світі». У залі Організації Об’єднаних Націй вперше пролунала молитва – мати Тереза провела молитву Франциска Ассизького «Зроби мене знаряддям твого миру».

Ось короткі думки із фільму:   

Кожна людина створена Богом і для Бога. Ми покликані служіння ближнім. Багато людей говорить про любов, але мало хто виявляє її так, як треба – любов вимагає дії. Ми не є просто число, ми прийшли робити щось більше – служити людям, даючи їм любов. Багато людей потребує нашої допомоги. У світі існує велика спрага за любов'ю. Ми навіть інколи не знаємо, що існують настільки бідні люди…

Св. Тереза у Гарварді: через наші дії виявляється любов. 

Мати Тереза походила з багатої родини, її мати була дуже релігійною. У 18 років Агнеса Бояджіу (ім’я матері Терези) вступили до чернечого ордену «Ірландські Сестри Лорето». Однак через 18 років почула поклик Ісуса служити найубогішим із убогих, тому залишає монастир і посвячує своє життя служінню бідним та нужденним. Невдовзі створює католицьку чернечу конгрегацію Сестри Місіонерки Любові.

Бути постійно в молитві

Повністю покладатися на Боже провидіння в усіх наших справах. Ми не знаємо, що буде далі, але довіра до Бога триматиме нас. Наша місія – Божа любов до інших.

Бейрут

У часі війни мати Тереза хотіла там допомагати. Хотіла забрати поранених дітей. Але у цьому були перешкоди. Її переконували, що це неможливо. Однак вона забрала 42 тисячі людей. Попросила американського посла про допомогу. Не можливо через ведення вогню, Тереза молилася до Богородиці про припинення вогню. Посол каже: Я вірю в молитви, але чи це станеться завтра? Ви впевнені? Якщо так буде я зроблю все, що ви казали. Посол мав сумнів щодо дії та сили молитви, хоча був віруючий. Маленькі речі – скільки вкладаємо любові в наші вчинки? - задумайтеся.  Не дивіться на колір, на національність, не дивіться на матеріальний стан. Ісус прийшов для того, щоб любити, а не дивитися на всі ті речі, які минають.

Прагнути Ісуса та молитви – ціль життя сестер і тих, хто приходить до спільноти.

Люди змішують поняття праці і покликання! «Я спраглий», – каже Ісус. Це прагнення також любові один до одного, прагнення спасіння людських душ. Ісус на хресті не такий як на іконі! На хресті з Нього ллється кров за нас – це собі пам’ятай.

Тереза: що таке підкоритися Ісусові? Де б Він не був, прийми Його. Шукай у Христі свободу, віддай все, що маєш і роби все з усмішкою. Святість – те до чого ми покликані.

Тереза хотіла померти «на ногах» і тому, віддає себе до останньої краплі.

Третя наука почалася молитвою:

«Маріє, наша найдорожча Мати, дай нам Своє серце таке чудове, таке чисте, таке непорочне, таке повне любові і смирення, щоб ми могли отримати Ісуса в Хлібі Життя, й любити Його як і Ти Його любила, і служити Йому у вигляді найбідніших з бідних».

Свята Мати Тереза казала: «Ми не є соціальні працівники, ми контемплятивні особи, які перебувають посеред світу, тому що ми перебуваємо з Ісусом 24 години на добу, адже Ісус є в тих, що голодні, нагі, бездомні та самотні».

Соціальне служіння (поширення медикаментів, роздавання харчів, опіка хворими) – це засіб, а не кінець. В одному інтерв’ю мати Терезу запитали: «Дорога Мати Терезо, яка мета життя?». Вона відповіла: «Стати святими і піти до неба». У всьому, що вона робила для інших, її мотивацією було допомогти кожному зустріти Божу любов та її змінюючу силу і в кінцевому результаті радіти спогляданням Бога у небі! Мати Тереза знала, що контемпляція і активне життя є сумісні: «Ісус, якого я приймаю в Євхаристії, є той самий Ісус, якому служу». Маємо навчитися бачити Ісуса в Євхаристії і шукати Його в бідних.

У 4 науці отець Браян розпочав із молитви:

Молитва папи Павла 6, яку молилась мати Тереза і яку моляться лицарі Божого Милосердя щодня: «Зроби нас гідними Господи служити нашим братам і сестрам по всьому світу, які живуть і помирають у бідності та голоді, і дай їм через наші руки сьогодні їхній щоденний хліб і через розуміючу любов дай мир і радість».

Далі реколектант продовжив:

Коли Мати Тереза спілкувалась і служила бідним, відчувалася її здатність бачити Ісуса в кожній особі. Вона казала: «Бідні люди – це великі люди, вони такі прекрасні люди, ви отримаєте багато, коли познайомитесь з ними, вони дадуть вам значно більше, ніж ви їм можете дати. Я отримала від них значно більше, ніж вони отримали від мене». Одного дня привели чоловіка з вулиці, половина його тіла була пошкоджена черв’яками. Ніхто навіть не міг наблизитись, оскільки його рани видавали дуже неприємний запах. Отож, Мати Тереза пішла, щоб його помити, він подивився на неї то запитав: «Чому ти це робиш, всі залишили мене, чому ти наближаєшся до мене?» Вона відповіла: «Я люблю тебе, ти Ісус в такому жахливому вигляді, Ісус ділить із тобою Свої страждання». Тоді він підняв голову і сказав: «Але ти, ти також, роблячи те, що ти робиш, ти також ділиш страждання Христа». Вона відповідає: «Ні, я ділюсь з тобою радістю любити тебе, люблячи Ісуса в тобі». І цей чоловік-індус, такий повний страждань відповів: «Слава Ісусу Христу!». Не було потім ніякого нарікання і плачу за тим, що черв’яки їдять тіло. Він прагнув святості і любові. Такі люди є духовно багаті, незважаючи на матеріальну бідність.

бр. Антоній Сидорук, І курс

бр. Сергій Капущак, IV курс