ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

У семінарії проведено лекцію з біблійної археології

У семінарії проведено лекцію з біблійної археології
06 08:13 2017 0 коментарів 1166 переглядів

У суботу, 4 лютого 2017 року, до Київської Трьохсвятительської духовної семінарії завітав о. Олег Скнар, священик Української Православної Церкви, настоятель храму на честь Покрови Пресвятої Богородиці при військовому шпиталі в м. Києві, викладач біблійної текстології Київської духовної академії, фахівець із біблійної археології. Він провів нам дуже цікаву і пізнавальну лекцію. Отець від 2008 року регулярно їздить до Єрусалиму на археологічні розкопки.

На початку лекції гість нашої семінарії пояснив для чого існує біблійна археологія. Вона потрібна для того, щоб знаходити позабіблійні свідчення про життя Спасителя, царя Давида, Соломона та інших біблійних осіб, а також про Єрусалимський храм, адже Святе Письмо є авторитетом тільки для християн, а щоб навернути інших, треба мати ще й його історичне підтвердження.

Отець Олег показав нам світлини, на яких він разом із іншими відомими археологами проводив розкопки біля Храмової гори. Також він розповів, які труднощі спіткають науковців при дослідженні біблійної історії. Отець навів приклад кількох знахідок – стел, які, здавалося, підтверджують існування царя Давида, але, на жаль, згодом з’ясувалося, що це були підробки. Ще інша знахідка – гробниця, на якій було написано «Яків, син Йосифа, брат Ісуса», теж була підроблена. Фразу «брат Ісуса» було дописано значно пізніше. Та попри все розкопки тривають і далі. Їх проводять і католики (зокрема францисканці та домініканці відкопали дуже багато цінних знахідок) і протестанти, і навіть юдеї (вони хочуть довести арабам, що були присутні тут уже багато тисячоліть). Загалом у Єрусалимі налічується близько 3 тисяч розкопок, що здійснюються різними конфесіями і релігійними організаціями.

Згодом гість розповів нам про ще одну дуже цікаву знахідку – стародавній унітаз, який мешканці Єрусалиму називали «кам’яний стілець над ямою». Провівши радіовуглецевий аналіз, на ньому не знайшли жодних слідів екскрементів. Виявилося, що цей унітаз стояв при вході до міста між двома поганськими ідолами і був своєрідною насмішкою над язичництвом.

Наприкінці лекції о. Олег радо відповів на запитання братів. Одне з питань було про те, чи існують історичні підтвердження про біблійне «вушко голки» (Мт. 19:24). Виявляється, головні брами міста Єрусалима зачинялися о 9 годині вечора. Ті, хто запізнився, могли пройти через «вушко голки», але без озброєння і не в повний зріст.

На питання про те, як він, православний священик, завітав до нашої семінарії, отець розповів дуже гарну історію. У ХІХ столітті православний митрополит Флавіян повертався з архипастирських відвідин однієї парафії. Назустріч вийшов римо-католицький священик і привітав його з короваєм. Владика зупинився, прийняв дар і здивовано запитав, чому він вітає православного архиєрея. Мудрий священик відповів: «Бог споглядає на людей з висоти: католиків, православних. А наші земні перегородки до неба не доходять». Закінчив о. Олег розповідь надією, що, можливо, вже наше покоління священиків служитиме Богові за одним престолом.

На завершення о. Роман Островський щиро подякував гостеві за цікаву і змістовну лекцію та висловив пропозицію щодо подальшої співпраці.

бр. Роман Василенко, І курс