ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Мистецтво вчитися, або лекція в Інституті рукопису

Мистецтво вчитися, або лекція в Інституті рукопису
Листопад 17 07:57 2019 0 коментарів 235 переглядів

Мабуть у кожного траплялися такі моменти, коли вчитися бувало не тільки необхідно чи корисно, а й приємно. Подібне відчуття естетичного й інтелектуального захоплення пережили студенти ІІ курсу семінарії 14 листопада на виїзній лекції в Інституті рукопису бібліотеки ім. Вернадського.

Під час цього неформального заняття семінаристи мали змогу оглянути рукописи, інконабули, палеотипи та й просто рідкісні видання, що знаходяться у фондах ІР. Серед них Острозька Біблія, «Апостол» Івана Федорова, Київські глаголичні листки X століття, «Требник» Петра Могили, почаївські й унівські Служебники та багато іншого.

Лекцію проводили співробітники ІР, а також викладачі семінарії: д-р Микола Симчич й о. д-р Даниїл Ґаладза. Останні зокрема ознайомили семінаристів із предметом своїх досліджень. Так пан Микола вивчає рукописи могилянських філософських курсів XVII-XVIII століття, а отець Даниїл — грецькі літургійні рукописи колекції НБУВ. Викладачі КТДС не лише детально розповіли про свою роботу з книгами, а й продемонстрували конкретні рукописи, окресливши їх історію.

Лейт-мотивом їхніх розповідей був заклик долучатися до роботи з рукописами й стародруками. Цей смисл імпліцитно відчувався в їхній мові й жестах. Адже, за словами Миколи Симчича, у фондах ІР є неймовірно багато недосліджених рукописів — записів богословських курсів Києво-Могилянської академії, а також різного роду матеріали із єзуїтських або василіянських колегіумів. «Усе це багатство знаходиться в одному місці, що є надзвичайно зручно для сучасного дослідника», — наголосив він. Як доказ наших слів, викладач продемонстрував обліковий запис одного з вищезгадних рукописів, останній (і єдиний) раз ним користувалися 1976-го.

Отож, загальний висновок очевидний. Семінарія повинна виховувати майбутніх науковців, які будуть спроможні плідно проводити дослідження. Менш очевидний, проте не менш загальний висновок такий: викладачі КТДС не ілюзіоністи, вони дійсно займаються серйозною науковою діяльністю.

бр. Валентин Рубаха, ІІ курс

35492


Коментарі


Федір шульженко Федір шульженко (19.11.2019 06:26)

Прогресивно. Зробимо спробу започаткувати у нашому навчальному закладі

більше...

Читайте також: