ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Круглий стіл: «Біблія про єдність Церкви»

Круглий стіл: «Біблія про єдність Церкви»
11 17:03 2017 0 коментарів 84 переглядів

Рани на Христовому тілі кровоточать. Це рани роз’єднання Його власної Церкви, єдиної святої соборної та апостольської. Ісус Христос молився «Архиєрейську молитву» до Отця, кажучи: «І славу, що ти дав мені, я дав їм, щоб вони були одно так само, як і ми одно» (Ів. 17,22). На жаль, Церква стала немов би ласим шматком, який намагаються якщо не привласнити, то бодай відірвати кусочок для себе. Ситуація дуже нагадує байку Леоніда Глібова «Лебідь, щука і рак».

Але тільки в центрі не возик, а Христова Церква. Лебідь, Рак і Щука – це зранені гріхом люди, які шукають свого, а не Христового. І в той час, коли відбувається запекла боротьба, глядачі просто втомлюються і, розчаровані, один за одним залишають свої місця в залі. Мабуть, мине ще багато часу, доки заклопотані борнею головні герої побачать, що вже немає що і для кого ділити. І скільки ж зусиль доведеться докласти, щоб віднайти глядачів і перепросити їх. Але найперше доведеться перепросити «Господаря виноградника» (Мт. 21,40), в якого вони хотіли «забрати спадщину», належну Його Синові.

З метою пошуку порозуміння та шляхів повернення єдності Христовій Церкві 7 вересня 2017 року у Київському центрі Українського католицького університету (УКУ) за ініціативи Української Греко-Католицької Церкви  відбувся круглий стіл на тему: «Біблія про єдність Церкви». До доповіді були запрошені: 

  •  о. Юрій Щурко, завідувач кафедри Біблійних наук УКУ, доктор біблійного богослов’я, священик УГКЦ (Львів).
  • прот. Олег Скнарь, викладач кафедри біблеїстики Київської Духовної Академії УПЦ МП (Київ).
  • прот. Віталій Клос, завідувач кафедри церковної історії Київської Богословської Академії УПЦ КП, доктор церковно-історичних наук (Київ).
  • прот. Георгій Коваленко, ректор Відкритого Православного Університету Святої Софії-Премудрості,  колишнiй голова Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української православної церкви (МП).

Однак тільки половина доповідачів з’явилися на заході. Також були присутні: Людмила Филипович (д-р філос. наук, завідувач відділу історії релігій та практичного релігієзнавства Відділення релігієзнавства Інституту філософії НАНУ),  Євген Харьковщенко (завідувач кафедри релігієзнавства КНУ ім. Тараса Шевченка, доктор філософських наук, професор), о. Роман Островський (префект з навчальної частини Київської Трьохсвятительської духовної семінарії УГКЦ, ліцензіат біблійного богослов’я) із семінаристами та ще багато інших людей, яких зацікавила тематика круглого столу. Модератором заходу був протоієрей Ігор Шабан, голова Комісії УГКЦ сприяння єдності християн.

О. Юрій Щурко звернув нашу увагу, що ідея єдності Церкви глибоко закорінена в Старому та Новому Завітах. Єдність – це наш природний стан, те, для чого ми сотворені. Ісус прагне, щоб ми «були звершені в єдності» (Ів. 17,23). Водночас єдність не передбачає уніфікації. Не слід відмовлятися від своєї культури, традицій, бо єдність – це любов, яка дозволяє іншому бути іншим. Світлої пам’яті Блаженніший Любомир окреслює це поняттям «єдність у різноманітності». Виявом єдності Церкви також є взаємодопомога, як читаємо в книзі діянь апостолів: «Вони продавали свої маєтки та достатки й роздавали їх усім, як кому чого треба було» (Ді. 2,45). Апостол Павло у своїх посланнях про єдність Церкви говорить у 6 чи 8 разів більше, ніж про спасіння людини.

О. Георгій Коваленко зауважив, що люди роблять висновок про нас не за конфесійною ознакою, а за конкретними вчинками. Також маємо дбати, щоб єдність Церкви, про яку говоримо, не була тільки адміністративною єдністю.

Влучно зауважив о. Роман Островський, поглянувши в корінь проблеми, що початком єдності Церкви має бути визнання одні одними св. Таїнств, зокрема Хрещення та Євхаристії. Якщо у нас (мова про різні конфесії - автор) не одна Євхаристійна Чаша, то про яку єдність ми можемо говорити?

Запитаймо себе: а що роблю я для єдності Христової Церкви?

Також запрошуємо Вас до молитви та діл за єдність Церкви, щоб вона справді була єдиною святою соборною та апостольською, як ми визнаємо у «Символі віри».

 

бр. Назар Шевчук , IV курс

25071


більше...

Читайте також: