ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Інтелектуальне виховання 

 

 

Попри працю над освяченням себе самого, другим головним завданням семінариста є, безумовно, богословська наука. Від ступеня його освіти, не менше, як від його чеснот і побожності, залежатиме успіх у його священичій діяльності. [1] Інтелектуальне виховання - це основна вимога людського розуму, завдяки якому ми стаємо «учасниками світла Божого ума» та шукаємо мудрості, що в свою чергу, відкривається і спрямовується до пізнання та єдності з Богом. [2]  

 

Таке інтелектуальне виховання у семінарії поглиблює розуміння таїнств віри що веде до успішного священичого служіння. Загальна мета інтелектуального виховання полягає у переданні широких знань, обізнаність щодо культури та способу мислення людини у сучасному світі, глибоке занурення у процес розуміння Божого об'явлення і способів передачі своїх знань іншим.

Інтелектуальний вишкіл розвиває  у семінаристів дар людського розуму, збагачує загальнолюдське та духовне виховання та готує до служіння ближнім у вірі. Завдяки інтелектуальній підготовці, питомці не тільки докладно розуміють правди християнської віри, але здатні пояснювати та прищеплювати її.

Інтелектуальне виховання семінариста триває протягом шести років. [3] Вивчення філософії доповнюють як основні гуманітарні дисципліни, так і класичні та іноземні мови. Завдяки історичним та систематичним курсам, семінаристи за допомогою інтелектуального аналізу, вчаться відрізняти правду від неправди. Богословські ж предмети, викладені у світлі віри є особистою поживою для особистої інтеграції вихованця. [4]

Перші три роки семінарист вивчає філософію, а наступні – богослов’я. Для кращого засвоєння матеріалу відбувається поступовий перехід від філософських дисциплін до богословських упродовж третього року навчання. В кінці першого курсу семінарист захищає творчу роботу з Катехизму УГКЦ, на третьому курсі – курсову роботу, на п’ятому курсі відбувається бакалаврський іспит з богослов’я, а на шостому – захист дипломної роботи. Упродовж навчання семінаристи, окрім базових філософських та богословських дисциплін,  вивчають такі класичні та давні мови: церковно-слов’янську, латинську, давньогрецьку та давньоєврейську (курс івриту інтегрований у навчальний процес з-поміж усіх семінарій УГКЦ в Україні лише у нашій семінарії) мови. Упродовж навчання семінарист має нагоду оволодіти англійською, італійською чи німецькою (на вибір) та іспанською (факультатив) мовами. З 2016 року посилилась співпраця із Університетом банківської справи, завдяки чому семінаристи прослуховуватимуть цикл лекцій із фінансової грамотності. 

 

 

Інтелектуальний процес в семінарії відбувається завдяки вдалому підбору викладацьких кадрів: семінаристів навчають наукові співробітники Академії наук України, а також викладачі таких провідних університетів як УКУ, КНУ ім. Тараса Шевченка, Університету Бориса Грінченка, Лінгвістичного університету, університету ім. Михайла Драгоманова, Київського інституту бізнесу і технологій. Відбуваються зустрічі викладацького складу як із блаженнішим Святослав, так і з блаженнішим Любомиром, а після завершення навчального року – зустріч семінаристів із викладачами та святковий пікнік.

Значущою віхою в інтелектуальному житті семінарії став процес філіалізації її Українським католицьким університетом, варто зазначити, що це перша в Україні семінарія з таким статусом.

 

 

Наукова діяльність

 

Київська семінарія розпочала проведення, тепер вже, щорічних загальносемінарійних наукових конференцій УГКЦ. Це відбулось З благословення Блаженнішого Святослава (Шевчука), Отця і Глави Української Греко-Католицької Церкви, з нагоди 1000-ліття пам’яті святого рівноапостольного Великого київського князя Володимира, 12 червня 2015 року.Всеукраїнська студентська науково-практична конференція семінарій Української Греко-Католицької Церкви мала назву: "Християнство в Україні: реалії, виклики, перспективи". Звичайно наші брати брали активну участь і в наступній конференції, що відбувалася у Львівській духовній семінарії.

 

Семінаристи, які займаються науковою діяльністю мають змогу не лише бути присутніми на різних конференціях, але й самим, безпосередньо, брати участь у науковому житті, доповідаючи або пишучи наукові статті.

З ініціативи братів, в семінарії був створений англомовний клуб, де брати мають змогу покращити розмовні навички володіння англійської, спілкуючись на різноманітну тематику.

 

 

2016 – 2017 навчального року в КТДС на регулярній основі розпочався цикл наукових конференцій: це як і теологічні, філософські, історичні конференції, так і зустрічі з відомими суспільними діячами, представлення книг провідних мислителів країни, дискусії та семінари на цікаві сучасному соціуму проблеми.

 

 

Після завершення навчання в КТДС є можливість продовжити навчання в провідних католицьких університетах Європи. Зараз у Римі навчаються 4 випускники нашої семінарії.

 

 

 

[1] Внутрішній устав Київської Трьохсвятительської духовної семінарії, розділ ІV. Навчання, пункт 4.1, Київ 2014, ст. 9

 

[2] Див. Іван Павло ІІ, Посинодальне апостольське звернення про формацію духовенства в теперішній час "Pastores dabo vobis", 25 березня 1992 р., п.51.

 

[3] Див. там само, п.56; ККСЦ, кан. 348, §1.

 

[4] Див. ККСЦ, кан. 349.