ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Про семінарію

 Семінарія – це духовний, виховний, навчальний заклад закритого типу, метою якого є підготовка кандидатів до священства. До Семінарії приходить той, хто отримав дар священичого покликання – поклик Ісус Христа до участі у його вічному священстві. Змістом життя та навчання у Семінарії є розрізнення, пізнання та зростання у цьому Божому дарі. Компетентним у справі розрізнення та ствердження істинності цього покликання є правлячий архиєрей, який, засновуючи для цього семінарію, покликає до участі у виконанні вказаного завдання ректора, духівників та вихователів Семінарії. [1] 

Способом існування семінарії є спільне життя, за якого семінаристи набувають такого досвіду, що його отримала спільнота дванадцятьох апостолів, зібраних навколо Христа. У ній твориться сприятливе середовище, атмосфера правди, відданості, діалогу, поваги, довір’я між вихователями й семінаристами. Всі, що живуть разом у семінарії, творять одне ціле завдяки глибокому сопричастю з Богом (Йо 17,21). [2] 

Семінарія є середовищем, де майбутній священик покликаний розвинути всі природні здібності та таланти і здобути ті людські якості, які будуть важливими засобами свідчення втіленого Божого Слова. Гармонійна та всебічно розвинена людська особистість душпастиря є живим таїнством присутності Христа – істинного Бога, який об’явив нам справжню Людину. Лише, якщо священик є Людиною, то він може повноцінно уприсутнювати Христа для своїх вірних. Ніхто не може бути добрим християнином чи душпастирем, якщо найперше він не є доброю людиною. [3]

Беручи участь у сопричасті з Отцем через Сина у Святому Дусі, семінарія водночас є колискою і першим досвідом Церкви, початком майбутнього помісної та Вселенської Церкви, зародком есхатологічної Повноти. У семінарії спільнота сповнюється таїнством Церкви, виховується у відчутті бути Церквою. [4] 

Цьогоріч у Київській Трьохсвятительській духовній семінарії УГКЦ навчається 61 студент. Навчання триває повних шість академічних років. Минулого року відбулась знакова подія в історії нашого навчального закладу – перший випуск.

Семінаристи, окрім навчання, займаються різного роду діяльністю, зокрема катехитичною, літургійною, пасторально-харитативною практиками. Часто приймають участь у конференціях при молодіжних організаціях, деякі є членами київського молодіжного товариства «Обнова». При потребі, семінарійний хор своїм співом, провадить Літургії в Патріаршому Соборі Св. Воскресіння чи інших парафіях. Також брати прислуговують при Патріархові. Під час літніх канікул, брати семінаристи — активні учасники-волонтери літніх таборів, організатори прощ для молоді.

Професорсько-викладацький склад семінарії підібрано із кваліфікованих фахівців, серед яких значна частина має кандидатську та докторську дисертації. Окрім цього вони свідчать, що знання, особливо богословське, є духовним скарбом, цінність якого освітлює і переображує християнське життя.

«Чи ти знаєш хто такий священик? Він є Господнім благовісником. Хіба він звіщає власне? Якщо ти його зневажаєш, то ображаєш не його але Бога, який поставив його у священство. Виникає питання: „звідки ти знаєш, що саме Бог освятив його?“. Гаразд. Якщо ти в це не віриш, то марною є вся твоя надія. Якщо Бог не діє за його посередництвом, то ти не є охрещеним, не є причасником Таїнств, не маєш благословення: отже, ти не є християнином».

Йоан Злотоустий,

Проповідь на Друге послання Св. Ап.Павла

до Тимотея, ІІ, п. 2-4.

 

[1] Внутрішній устав Київської Трьохсвятительської духовної семінарії, розділ I. Семінарія як спільнота покликаних. Загальнолюдський вишкіл, пункт 1.1, Київ 2014, ст. 2.

[2] Напрями підготовки кандидатів до священства в УГКЦ, розділ III, пункт 29, Київ: Патріарший Синод Єпископів УГКЦ 2009

[3] Внутрішній устав Київської Трьохсвятительської духовної семінарії, розділ I. Семінарія як спільнота покликаних. Загальнолюдський вишкіл, пункт 1.2, Київ 2014, ст. 2. 

[4] Напрями підготовки кандидатів до священства в УГКЦ, розділ III, пункт 35, Київ: Патріарший Синод Єпископів УГКЦ 2009

 

Життя в духовній семінарії